Noticias | Notícies | News | UMH

Conferencias, I + D, Estudios, Update, Reconocimientos, Jornades, Summit, Esdeveniments, Investment, Master's degree, etc.

Premio trabajo investigación XXII Congreso SEDEM Murcia imagen

EL XXII CONGRÉS DE LA SEDEM I EN CIÈNCIES DE LA SALUT PREMIA UN TREBALL RECENT DE RECERCA REALITZAT PER LA UNIVERSITAT MIGUEL HERNÁNDEZ D’ELX (UMH)

By: | Tags: , , , , , , | Comments: 0 | novembre 13th, 2015

+DepartamentodeMedicinaClínicaUMH
 
La Universitat Miguel Hernández d’Elx UMH va rebre el premi a la millor comunicació en panell en el passat XXII Congrés de la Societat Espanyola d’Educació Mèdica i en Ciències de la Salut. El treball de recerca, baix el títol: “La intervenció del docent pot influir sobre el tipus d’estudi (superficial enfront de profund) en titulacions de Ciències de la Salut”, es va presentar del 28 al 30 d’octubre en la Universitat de Múrcia.

Professors que intervenen en el treball de recerca de la UMH de la SEDEM

Juan Antonio Moreno: professor de l’Àrea d’Educació Física i Esportiva de la UMH és qui dirigeix l’estudi.

Adolfo Aracil, Elisa Huéscar, María del Carmen Acosta i Juana Gallar: professors de la UMH que també participen en el projecte.

Contenido del trabajo de investigación de la UMH

L’estudi compta amb un mostreig de més de 400 nous estudiants de 7 titulacions universitàries pertanyents a les Ciències de la Salut de la Universitat Miguel Hernández d’Elx (UMH). Entre unes altres:

  • Psicologia
  • Farmàcia
  • Fisioteràpia
  • Teràpia Ocupacional
  • Podologia
  • Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport

 

Objecte de l’estudi de recerca de la UMH

S’ha dut a terme una sèrie de qüestionaris amb validesa científica, amb l’objectiu de conèixer i descobrir com els universitaris perceben al professorat, el grau de motivació inicial i la forma d’estudi (manera d’entendre idees o conceptes per a superar els exàmens). Bàsicament de forma profunda o superficial.

Resultats del treball de recerca de la UMH

A partir de les qualificacions mitjanes dels estudiants universitaris es van obtenir els resultats específics a aquestes enquestes. Els resultats van permetre determinar que el model explicatiu-teòric basat en el “com” el docent dissenya, elabora i explica els continguts i activitats d’aprenentatge, és el que millor estableix la relació amb els seus estudiants. D’aquesta forma, els propis estudiants són capaços de projectar amb major índex, formes d’estudi profundes i, per conseqüència, aconseguir millors resultats acadèmics.

 

Finançament del treball de recerca de la UMH

La convocatòria de projectes INNOVA, a càrrec del Vicerectorat d’Estudis de la UMH contínua desenvolupant processos de finançament entre els estudiants universitaris, tractant de comprovar com les variables analitzades poden afectar als estudiants. El propòsit no és un altre que el de perseguir l’optimització de les tasques i funcions dels professors que intervenen en cadascuna de les titulacions impartides en la Universitat Miguel Hernández UMH.

Amplia informació sobre la Societat Espanyola d’Educació Mèdica SEDEM i de com EL XXII CONGRÉS DE LA SEDEM I EN CIÈNCIES DE LA SALUT PREMIA UN TREBALL DE RECERCA DE LA UNIVERSITAT MIGUEL HERNÁNDEZ ací: www.sedem.org

Descarrega el programa del XXII Congrés de la Societat Espanyola d’Educació Mèdica i en Ciències de la Salut en pdf: ací

Programa XXII Congrés SEDEM Murcia 2015 imatge

 

 

 

 

Leave a Reply